AF News
esports

Mbappé skyder mod Arbeloa: "Jeg er fjerde angriber i truppen bag Mastantuono, Vini og Gonzalo"

En fuldstændig uvæsentlig kamp på Bernabéu mellem Real Madrid, som ikke kan vinde LaLiga efter Barcelona sikrede førstepladsen, og Real Oviedo, som matematisk er rykket ned, blev til nyheder, da Kylian Mbappé modsagde sin træner Álvaro Arbeloa og tilsyneladende brugte ironi til at forklare, hvorfor han ikke var i startopstillingen torsdag (han spillede kun de sidste 20 minutter, hvor han vikarierede Gonzalo García).

"Jeg har det 100% fint. Jeg har ikke spillet, fordi træneren sagde, at for ham er jeg den fjerde angriber i truppen," forklarede Mbappé i den blandede zone. "Spørg træneren, jeg var klar til at starte, det er hans beslutning." Da han pressede på, om han havde problemer med Arbeloa, sagde han: "Nej, ingenting, men jeg er nødt til at acceptere trænerens planer. Jeg må arbejde for at være bedre end Vini, Mastantuono og Gonzalo".

https://x.com/AlbertOrtegaES1/status/2055043434906366418

Mbappés version modsiger direkte, hvad Arbeloa senere sagde på pressekonferencen. "Jeg har ikke fire forwards, og jeg har heller ikke sagt sådan en sætning til ham. ", sagde træneren og lo ("Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg skal fortælle dig", svarede også nervøst) og tilføjede, at "hvis jeg ikke sætter ham op, kan han ikke spille, fordi jeg er træneren, og jeg bestemmer, hvem der spiller, og hvem der ikke gør".

https://x.com/AlbertOrtegaES1/status/2055044948081176965

"Jeg havde en samtale med ham før kampen, og jeg ved ikke, hvad han kunne have tolket. For mig er det meget klart, at en spiller, der for fire dage siden ikke kunne sidde på bænken, ikke bør starte i dag. Især fordi det ikke er en finale, det er ikke et spil om liv eller død."

Mellem linjerne menes det at være en strid, fordi Mbappé er vred over, at Arbeloa udelod ham fra truppen til søndagens Clásico (han blev ikke engang kaldt ind som indskifter), hvilket gjorde Mbappé vred, da han angiveligt forlod træningsbanen tidligere lørdag. Så er det forstået, at Arbeloa "straffede" Mbappé ved kun at give ham 20 minutters spil, og de antyder endda, at han valgte at bruge et indskiftevindue kun på ham, så han kunne være det eneste mål for fansenes buh-råb og fløjter på Bernabéu, stadig vrede over sin tur til Sardinien for uger siden...

Originalquelle: www.gamereactor.dk →