AF News
esports

Mbappé skjuter mot Arbeloa: "Jag är fjärde anfallare i truppen bakom Mastantuono, Vini och Gonzalo"

En helt oviktig match på Bernabéu mellan Real Madrid, som inte kan vinna LaLiga efter att Barcelona säkrat förstaplatsen, och Real Oviedo, som matematiskt har blivit nedflyttade, blev nyheter när Kylian Mbappé motsade sin tränare Álvaro Arbeloa, och till synes använde ironi för att förklara varför han inte var med i startelvan på torsdagen (han spelade bara de sista 20 minuterna, och ersätter Gonzalo García).

"Jag mår 100% bra. Jag har inte spelat eftersom tränaren sa att jag för honom är fjärde anfallaren i truppen", förklarade Mbappé i den mixade zonen. "Fråga tränaren, jag var redo att börja, det är hans beslut." När han pressade om han hade problem med Arbeloa sa han "nej, inget, men jag måste acceptera tränarens planer. Jag måste arbeta för att bli bättre än Vini, Mastantuono och Gonzalo".

https://x.com/AlbertOrtegaES1/status/2055043434906366418

Mbappés version motsäger direkt vad Arbeloa senare sade på presskonferensen. "Jag har inte fyra forwards och jag sa inte en sådan fras till honom. ", sa tränaren och skrattade ("Jag vet egentligen inte vad jag ska säga till dig", svarade också nervöst) och tillade att "om jag inte sätter honom kan han inte spela, för jag är tränaren och jag bestämmer vem som får spela och vem som inte får spela".

https://x.com/AlbertOrtegaES1/status/2055044948081176965

"Jag hade ett samtal med honom innan matchen och jag vet inte vad han kan ha tolkat. För mig är det väldigt tydligt att en spelare som för fyra dagar sedan inte kunde sitta på bänken idag inte borde starta. Särskilt eftersom det inte är en final, det är inte ett spel om liv eller död."

Mellan raderna tros detta vara ett gräl eftersom Mbappé är arg över att Arbeloa lämnade honom utanför truppen till söndagens Clásico (han blev inte ens kallad som inhoppare), vilket gjorde Mbappé arg, som enligt uppgift lämnade träningsplatsen tidigare på lördagen. Då är det förstått att Arbeloa "straffade" Mbappé men gav honom bara 20 minuters spel, och antyder till och med att han valde att använda ett inbytesfönster enbart på honom för att kunna vara det enda målet för fansens burop och visslingar på Bernabéu, fortfarande arga över sin resa till Sardinien för några veckor sedan...

Originalquelle: www.gamereactor.se →